torsdag 6 maj 2010

Vi leker sommar!

Mina sorkar verkar inte tycka att det här med att samlas runt matbordet är någon viktig tradition. Speciellt Mette-Marit är den sortens person som, om hon skulle ut och äta på resturang, hade bokat enskild matsal. Imorse fick de vattenmelon och jag tyckte dels att det kunde vara trevligt att äta tillsammans och dels att det var olämpligt att blöta ner i sovrummen, så när Mette-Marit, snabbt som en vessla, släpat in en melonbit i ett hus, var jag där och hämtade tillbaka den. Mette-Marit tyckte jag var väldigt taskig och oresonlig och det hela slutade med en kompromiss; hon slapp äta från tallriken med Märta och Bosse men höll sig utanför husen.

Melonen i fråga började sin bana i Costa Rica. Känner man sig fånig när man för det mesta handlar antingen ekologiskt eller närproducerat för att sen falla för tre kilo costaricansk, konventionellt odlad melon? Snälla... säg att mellanamerikansk frukt fraktas med båt, helst miljövänlig solcellsdriven sådan...


Mette-Marit "Elastogirl" -Världens längsta beigevita sork!

Mmmm, Jag tar take-away, tror jag!

Men om jag smyger in från det här hållet?

Eller det här? (Märta, du har något på hakan...)

Okej, it's a deal. Jag äter melonen här, du slutar komma med farliga handen och sno den!

Vampyrmarsvin, mätt på melon! "Vadå, har jag något på hakan?"

2 kommentarer:

  1. Verkligen jättehärliga bilder! Önskar verkligen jag kunde ha marsvin igen!

    SvaraRadera