söndag 30 maj 2010

Lite höloftsbilder.




Vi har tagit det rätt lugnt i helgen... Jag är toknöjd med nya buren, jag ser så mycket mer av dem nu! Igår fick jag t.ex. se Mette-Marit lägga sig tillrätta i en fleecerulle, gäspa två gånger (och vilket bedårande litet gap sen då!) och sen blunda. Hur det kommer sig att jag inte bara smalt ihop till en pöl och rann ner på golvet av sötchock vet bara marsvinsgudarna...

För de som frågat: Under fleecen har jag ett superabsorberande syntettyg från tvättbara inkontinenssängskydd som jag köpt från amazon.co.uk. (Ja, detta innebär att min internetoperatör nu tror att jag är sängvätare...). Det funkar grymt mycket bättre än handdukar, torkar fortare och luktar aldrig. Fleecen i buren håller nog en 5-6 dagar, fleecen i hölådan 2 och ja, det har gått bra att skaka av höet. Underlaget i buren håller dubbelt så länge som fleecen om jag vänder på den när jag byter (de kissar ju mer i grottan än framme vid rampen) och underlaget i hölådan i 3-4 dar.

Nu ska vi äta lite kvällsmelon!

2 kommentarer:

  1. Bosse på hemmaplan kan det bli bättre ?

    Fortsätt att roa oss med bilder och text.

    Marsvinsbloggläsaren

    Flemming

    SvaraRadera
  2. Jag läste texten igen …

    Det verkar som om Mette-Marit känner sig tryggare nu när hon och dom två andra har kommit upp från golvet.
    Jag hittar inget längre tillbaka i bloggen som säger att Mette-Marit har blundat …
    Kameran han tydligen inte med eller har ni kommit överens om att inte fotografera under viloperioder ?

    Flemming

    SvaraRadera