måndag 8 mars 2010

Semesterbur!

När sorkarna är i Göteborg bor de i en trevlig, ihopfällbar och hundsäker (i alla fall om hunden i fråga inte är så stor) bur. Den håller höet på rätt sida, har en speciell öppning för vattenflaskan och borttagbart golv för att den ska kunna användas som beteshage i sommar, om det nu någonsin blir sommar igen... Dessutom har den ett nättak som sätts fast med dragkedja, för att skydda mot katter och elaka fåglar. Den är lite tyngre än jag tänkte mig den, men på det hela taget är vi rätt nöjda! Diametern är 130 cm, så den funkar bra till tre.
Flygbild

Trött Mette-Marit

Märta-Mys

6 kommentarer:

  1. Vilken fin semesterbur! Var har du fått tag på den? Skulle gärna vilja ge mina grisar en likadan...

    SvaraRadera
  2. Ååå, jag skulle också gärna vilja veta, den ser ju helt fantastisk ut! Dina grisar, ehrm förlåt, sorkar, är för övrigt vansinnigt söta! :D

    SvaraRadera
  3. Å! Vilka stora mörka ögon Märta har :O Fantastiskt söt.

    SvaraRadera
  4. Din blog är tidernas mysigaste! Tack för fina bilder och igenkännandets skratt (jag har 7 marsvin). :-)

    SvaraRadera
  5. Hej! Vilken härlig blogg du skriver!

    Jag har liksom du i vuxen ålder bestämt mig för att skaffa marsvin. Jag hade marsvin när jag växte upp och de var helt fantastiska personligheter! Efter mycket surfande och informationssökande på nätet så är boendet till kompisarna redan fixat och jag bara väntar på att hitta några hannar som kan tänkas klara av att leva ihop. Ska bli så mysigt :-)

    Ha det så bra!

    /Jenny

    SvaraRadera
  6. Hagen är från husdjusbutiken.se, men finns på lite olika ställen.

    Ja, Märta är VÄLDIGT söt...

    SvaraRadera