fredag 12 mars 2010

Fredagsmys

På jobbet nynnar alla på en låt på fredagar. Jag har ingen TV (brukar säga att jag har marsvin istället) och har inte fattat var de fått den ifrån, förrän idag när nån visade mig youtube-klippet. Fredagsmys, det är liksom ingen tradition jag anammat, men nu när jag har sorkar får man kanske ta sig i kragen, för deras skull. Man vill ju liksom inte att de ska känna att vi är annorlunda i vår flock. Broccoli, är det mysigt nog? Eller måste man ta till de stora kanonerna med pellets och knäckebröd? (jag menar... om människor äter chips och jordnötsringar, så...?)

Så här mysigt brukar jag och Märta ha det ibland. Man ser riktigt hur hon njuter av närheten, tilliten till mig är total - not. Märta anser nog att hon är mer av en mata-mej-med-knäckebröd-och-gurka-tjej, än en gos-i-famnen-tjej. Både Märta och jag saknar Freja...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar