onsdag 3 februari 2010

Här blåser förändingens vindar.

Ur led är tiden, Fjant har blivit en Mette-Marit och jag har blivit en fjant -eller fjantig i alla fall. Om Freja ser ut att ligga bekvämt någonstans när grönsaker serveras skyndar jag mig att lägga en portion framför henne, jag hakar loss vattenflaskan och trugar henne då och då och skräpar ner fleecen med hö för att hon aldrig ska ha långt till fibrer. Köpt antioxidantrika ekologiska gojibär har jag också gjort som hon får två om dan. Själv verkar den halta sorken rätt omedveten om att det är synd om henne, jag hittar henne än här, än där i buren, men favvoplatserna är i den orangea fleecegömman och på plattformen mot elementet.

Mobb-sorken Mette-Marit, som aldrig varit något fan av fleecegömmorna, står då och då framför Frejas orangea och försöker mobba ut henne trots att hon inte alls är intresserad av att vara i den. Freja är en riktig skvallerbytta som piper högt och Mette-Marit är som bekant inte särskilt stursk i min närvaro så om jag går dit för att se efter vem som håller på att dö far mobbaren iväg som ett beige streck över fleecen. Det är förståss möjligt att Mette-Marit bara är omtänksam och orolig över hur Freja mår och det är därför hon står och blänger på henne, men jag tror det kan vara att tillskriva henne väl mycket empati...

2 kommentarer:

  1. Här blåser också förändringens vindar, jag bytte nyss webbläsare till Firefox.

    SvaraRadera
  2. Men halta lilla svin då, dags för mina herrar att hjälpa mig hålla tassar och tummar för att hon ska röra sig mer som en dansös framöver :)

    SvaraRadera