söndag 11 april 2010

Samtal med skygg-sorken


-Du, Mette-Marit... jag har tänkt på en sak. Du har varit hos mej i mer än fem månader nu... börjar det kanske inte bli dags att lägga ner ditt trademark-move?
-Vilket move pratar du om? (inifrån djupaste grottan)
-Jo alltså du vet det där som förvandlar dig till ett beige, suddigt streck?
-Jaha, det där... och jag som tycker det ser lite fräckt ut?
-Jo, det gör det väl, men du skrämmer slag på Bosse och Märta när du far iväg sådär.
-Det är såna smällar man får ta... De borde ändå röra på sig mer.
-Men varför gör du det? Du är inte i den värmländska ladan längre. Ingen ska ge dej till en orm. Och du har aldrig varit i närheten av världsdelen där du räknas som mat.
-Nej... det är sant. Det är nog av gammal vana, kan jag tänka.
-När jag kommer till buren, vad brukar hända då?
-Vi brukar få något gott. Ibland flyttar du på hus och tar fram den stora farliga manicken som gör Bosse omotiverat glad (dammsugaren reds. anm.)
-Ja?
-Äsch, jag jobbar på det, okej? Det skulle vara fint om du hade nån form av pingla på dig så man alltid visste när du var på väg.
-Okej...
-Ge mig en platt ärta till så ska jag se om jag kan komma på fler bra idéer.
-Inte en chans.
-Weeeeep! Weeeep! (visar upp den rosa nosen och sträcker på sig)
-Okej
-So long, sucker! (swish!)

6 kommentarer:

  1. Anna och gosegrisarna11 april 2010 kl. 22:55

    Ha ha ha, gud vad bra du skriver!. Ett sådant samtal skall jag har med Hagar !

    SvaraRadera
  2. Ha ha underbart skrivet!
    En bra start på dagen för en tvåbening.

    kläm på rumpan ^^

    SvaraRadera
  3. Hejja Mette_Marit :) Jag har en kopia av henne här hemma som också kommer från ladan. Hon är bara något mer gul... men lika snabb! Hls Eva och co

    SvaraRadera
  4. Hahhaa, du skriver för härligt. Jag är ofta inne och läser om dina sorkar. Har själv skaffat 2 killar fr djuraffären(!). Kunde inte motstå 5 veckors underbara skapelser och är löjligt glad över att ha dem hos mig även om jag hade siktat in mig på Eragons å alla underbara begagnade marsvin som hon verkar ha där.

    Ha det bäst!
    /Jenny

    SvaraRadera