tisdag 13 april 2010

Den oförvanskade sanningen.

Jag fotar oftast när det är nystädat i buren. Man gör ju så... Kammar sig och borstar tänderna om man ska ut bland folk och plockar undan hemma när man ska ha gäster. Det här fotot tog jag när jag kommit hem från jobbet igår för att visa hur det ser ut när det gått 20 timmar sedan senaste städningen. Okej, de har trampat ner höet, flyttat på husen och lämnat en hel del "marsvinssouvenirer" (om Hans och Greta hade varit marsvin hade de inte behövt leta reda på några kiselstenar för att markera sin väg, om vi säger så...) men det ser ju verkligen inte katastrofalt ut, eller hur? Jag ville bara visa det för de som tror att man måste vara hemma på heltid och städa om man har fleece som underlag till sorkar.

5 kommentarer:

  1. Hade du skaffat en Maxi hade du inte ens behövt dammsuga!

    SvaraRadera
  2. Grymt avundsjuk, mina fyra hade vräkt ner staketet, grävt ur allt hö ur lådan, kissat ner väggarna och golvet. Uttråkade eller bara dåligt uppfostrade? Jag vet inte riktigt. När vi tapetserade om i köket fick jag ett mms av sambon efter 3 dagar. "Kilroy was here". och så en närbild på tapetkant med mycket tydliga gnagmärken. Nu sitter det fula papperslappar framför alla kanter i ren frustration, haha! Men nyfiken, lyckas du få dem att kissa i hölådan också? Fint de har det, iallafall!

    SvaraRadera
  3. Om de kissar i lådan? Ja, om de är i lådan när de blir kissnödiga http://cavycritters.blogspot.com/2010/03/kiss-bingo.html

    Jag vet faktiskt inte varför de inte välter staketet. Det är som att de inte har kommit på att det kan göras. Kissa på väggar kan de däremot och golvet är täckt av vaxduk av en anledning.

    SvaraRadera
  4. Ser definitvt mer städat ut, än om du hade haft en preemie där i 20h iallafall :-)

    SvaraRadera
  5. Bra idé och kul att du visar en bild i det syftet :D Det kan nog behövas

    SvaraRadera