lördag 2 januari 2010

Sorklös igen.

Jag lämnade sork-kvartetten i Äran och Hjältarnas stad på Sveriges framsida för att åka hem ett par dagar och jobba ihop till grönkålen. Jag åker förhoppningsvis tillbaka redan på tisdag (eller torsdag, det beror på hur chefen ställer sig till "kontaktdag med sork" som frånvaroanledning) så det var inte riktigt lönt att utsätta dem för kaoset i djurvagnen två gånger på så kort tid.

Bosse ringde ikväll, med benäget bistånd, för att meddela att de fått kvälls-morot och att hundkusinen verkade försökt kommunicera på något sätt men nu satt med ryggen mot buren.

I deras frånvaro har jag gjort mig ett tamagotchimarsvin. Cerise är min favoritfärg, men tyvärr kan jag inte ha ett på riktigt, cerise skulle skära sig något alldeles katastrofalt mot både Bosse och Märta. Som utbytesstudent hade jag ett föräldralöst lamm som jag försökte färga (ja, jag var ung och dum) men ull tar som bekant inte åt sig särskilt mycket färg, dessutom kan levande djur inte tvättas i 60 grader vilket krävs av de flesta textilfärger. Ifall det gått hade Julgrisen varit en topp-kandidat, honom hade man sluppit bleka först!


Man kan mata marsvinet med äpple eller broccoli (på fliken "more") och om man sätter broccolin till munnen och dubbelklickar springer det lilla rosa underverket iväg med godbiten! Om man borstar Pink på huvudet med borsten sprutar hon röda hjärtan. Programmerarna hade nog inte Fjant som förebild till den funktionen...

5 kommentarer:

  1. Hej Bosse!

    Jag läste att du hade semester igen. Vad roligt! Sista gången fick du en ny tjej. Vad får du nu? Jag själv hälsade på veterinären idag. Det var också en tjej! I alla fall tyckte jag att vi marsvinen ska också har husdjur. Vi fixade lite parasiter till oss. Det betyder tyvärr att matte vill städar igen hos oss. Men den här gången är det okay! Jag har nämligen anmäld mig till innebandy-VM. Så det måste vara fint här hemma! Jag är mycket i en tyska marsvinsforum och har till och med en blogg där. Och där i forumet ska vi ha VM. Det ska bli roligt.
    Hälsningar
    Bruno P.

    SvaraRadera
  2. Åh vilken härlig blogg, denna ska jag absolut följa! Älskar små grisar, har själv två stycken marsvin :)

    SvaraRadera
  3. Julgrisen målar sig själv gul ibland. Då luktar han inte så gott. Cerise skulle inte klä hans enorma manlighet (säg inget om öronen, säg inget om öronen). Däremot om Örat! Hur mår hon?

    SvaraRadera
  4. Här bussvisslar brudarna ^^
    Bosse är ju klämgo som vanligt
    matte skrattar så hon kiknar av eran tvåbenings berättelser hon får fram av tangenterna. Keep Going.
    Den där Irene är visst magisk med marsvin,
    matte säger att hon har ett STOOORT hjärta för oss.

    Phuss på nosen till Bosse
    kläm på rumpan från matte

    SvaraRadera
  5. Bruno P, kan du inte lämna adressen till din blogg? Jag är inget ess på tyska, men lite förstår jag nog och bilderna talar nog för sig själva...

    Örat mår bra... Hon har fått ett nytt namn, men jag tänkte presentera det i ett eget inlägg med fina bilder :)

    SvaraRadera