onsdag 2 mars 2011

Hemma!

Vi är hemma nu. Jag i min egen säng, sorkkvartetten i sin egna billybokhylla. Det har varit underbart med semester, tre veckors ljuvlig respit från ishelvetet i fosterlandet. Slippa tumvantarna och mössan, byta ut kängorna mot flipflops och kunna gå omkring i sommarklänning med en glass i näven. I Nya Zeeland är sommaren perfekt.

Jag har ätit obscena mängder lokalodlad vattemelon (15 kr st) och tänkt på sorkarna varenda gång. Tänkt på sorkarna har jag också gjort när jag bläddrat i digitalkameran (eftersom jag tydligen missade att tömma den helt innan jag åkte) och när jag sett allt grönt gräs och maskrosor som Jordbruksverket sorgligt nog förhindrat mig att direktimportera. Jag tror sorkarna skulle trivas i Nya Zeeland, där är gräset grönt året om.

Sorkarna är väl ungefär som när jag åkte. En har lite längre framtänder och alla är avgjort renare eftersom Irene badat dem under pensionatsviselsen. Alla förstår att uppskatta mitt persilje- och romansalladsfjäsk och Kid är ny ligaledare på fjantighet eftersom hon springer och gömmer sig med allt käk, även tumnagelsstora bitar persilja som räcker i ungefär en halv sekund. Mette-Marit visar prov på stort mod (eller hungrighet) och håller sig framme vid kanten under all servering. Jag tror minsann att hon är störst av sorkarna och funderar på att i fortsättningen på idrottsmanér kalla henne Mette-Marit "Biffen" Sork.

Inlägg med bilder kommer så snart jag fått igång internet hemma igen.

4 kommentarer:

  1. Hurra! Roligt att du är tillbaka :) Jag kanske har missat något men varför får man inte importera gräs och maskrosor? :P

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem!

    Liten uppdatering från oss: Fred har vandrat vidare till de evigt gröna ängarna, rip lille Fred. Nu huserar ett litet tonårsmonster ihop med George, trasselsudden Milton.

    SvaraRadera
  3. Ja, välkommen hem! Det skall bli roligt att få se och höra om din resa. :-)

    SvaraRadera
  4. Erika med Fridolf och Frode2 mars 2011 kl. 21:57

    Välkommen hem :)

    SvaraRadera