fredag 17 september 2010

Var är sorken?

I natt vaknade jag av någon form av oväsen vid fyrasnåret (jag vet att vissa kallar det morgon, men jag hör inte till det laget...). Jag fick för mig att de kanske vält vattenflaskan eller att någon hoppat hur buren och kravlade mg ur sängen för att kolla läget.

Bosse i grästunneln, check! Märta i närmaste huset, check! Hm... då finns väl sannolikt Mette-Marit i det andra huset (som stod så att jag inte kunde titta in i det) men var är Kid? Inte på loftet, inte i någon gospåse, inte i tigergömman. När jag lyfte på huset för att kolla vem som saknades for både Mette-Marit och Kid ut som skjutna ur en kanon. De har alltså legat tillsammans där och haft det mysigt! Det har aldrig hänt i min bur innan...

Jag funderade på om ljudet som väckte mig kunde ha skrämt dem, men både Bosse och Märta sov så djupt att de inte ens orkade tugga på äpple, fast jag höll det framför munnen på dem, så jag tror inte de kan ha hört något... De är inte direkt vana vid att det rör sig i min lägenhet innan klockan 8.

Ett liv med sorkar är ett liv fullt av mysterier...

2 kommentarer:

  1. Fniss, läste rubriken med ljusets hastighet och fick det till "Var är storken" varpå jag för en hundradels sekund funderade om jag missat att du eller någon av svinen väntade tillökning?

    Skönt att du hittade alla välbehållna! Jag har också vaknat av konstiga ljud nu i två nätter, det är något av svinen som låter annorlunda. Men jag kan i vaket tillstånd inte komma på hur det lät. Men hade det låtit förskräckligt oroväckande hade jag nog flugit ur sängen. Det här låter mer som... marsvinsdröm?

    SvaraRadera
  2. Det var garanterat Bosse som smaskade i Nutellaburken.
    Pappa ringde mig på jobbet en dag i somras och sa att Allan pep väldigt konstigt. Gissar att det var chirping han menade.

    SvaraRadera