fredag 8 april 2011

Google och sorkbloggen

Det finns en väldigt rolig funktion i blogger som heter Google Analytics. Det är en liten storebrorsfunktion som jag egentligen inte begriper mig på särskilt mycket, men vissa funktioner har jag förstått. Roligast är den som talar om vilka sökord folk kommit till bloggen på. De flesta har sökt på "Bosse och Brudarna" i alla möjliga och omöjliga varianter, men det finns avgjort roligare sökord och frågor.
  • Jag tror till exempel inte att de som söker på "sork i hus" finner vad de önskar när de får se mina pälskorvar i colinahus... ¨

  • Vissa förvirringar är jag själv skuld till, jag menar, vem döper egentligen ett marsvin till Mette-Marit? Det finns nämligen många som undrar "hur lång är Mette-Marit?". Svaret blir att det är lite oklart... men jag tror att hon vid behov kan bli minst 30 cm från nos till häl!

  • Personen som ställde frågan "min flickvän hänglade med en annan kille ska jag förlåta henne?" fick nog ingen vägledning av min vision om marsvinshimlen, men det är ju inte mitt fel att personen stavar som en kratta.

  • Den stackars nyfikna personen som ville bredda sin sexuella identitet och googlade polyamorös göteborg fick nog inte heller någon inspiration - hoppas jag.

Hurra! Äntligen fredag! I helgen hoppas jag kunna plocka gräs på riktigt utomhus. Jag hoppas det blir riktigt varmt!!!

2 kommentarer:

  1. Haha, vad roligt! :) Trevlig helg på er alla fem!

    SvaraRadera
  2. Ojoj, hysteriskt kul! Riktigt roligt med "polyamorös göteborg"!

    SvaraRadera