onsdag 18 november 2009

Vänlig transportbur.

När jag var liten fick man läsa Totte går till doktorn innan man gick till barnavårdscentralen på 4-årskontroll, för att man skulle vara förberedd på vad som skulle hända.

Sorkarna är inte mycket för att lyssna på högläsning, och att det inte heller finns någon passande bok att ens försöka med (Bosse går till veterinären, någon?) gör att jag får ta till andra knep. I buren står sen två dagar tillbaks deras rosa transportbur och ser vänlig, trygg och inbjudande ut -är tanken. Vi får väl se vad de säger imorgon... När jag genomfört morgondagens kloklippningsbesök vet jag också om jag har rätt i misstanken att transporten är alldeles för liten för tre timmars sorktågresa.

2 kommentarer:

  1. De är så söta på fotot.
    Ska ni fara i väg med tåg?

    Ha det bra önskar Tina

    SvaraRadera
  2. Först till veterinären för kloklippning, men i jul ska vi åka tåg till Göteborg!

    SvaraRadera