torsdag 19 november 2009

Extreme home make over

Om man får besök av en väldigt glad och nyfiken labradorkille är en bur i matskålshöjd en rätt dum idé. Visserligen är marsvinen vana vid hundar sen Eragons, och hundens husse bedyrade att hunden bara skulle vara nyfiken och vilja hälsa, men jag kände att jag ville vara på den säkra sidan... När jag satt där och suckade över micklet att rulla in buren i sovrummet kom jag på den fullständigt geniala idén att istället ge marsvinen ett temporärt hem i duschen.

Duschen i min lägenhet är väldigt bred. Det kan tyckas förutseende eller kanske omtänksamt av duschdesignern att tänka på att en del människor behöver större utrymme i duschen men eftersom lägenheten byggdes på 40-talet är badrummet litet vilket omöjliggör att duschutrymmet blir lika djupt som brett. Designern tänkte antagligen då att "det som vi inte kan erbjuda i djup kompenserar vi för i bredd!" Duschen är därför c:a 60x140 cm stor -perfekta marsvinsbursmått!

Det gäller ju att ha besökare som inte har något emot att kissa inför publik.

Temporary very dog-proof housing for my guinea pigs -in my conveniently sized shower!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar