tisdag 18 januari 2011

Sorksaker

Jag får en del frågor om var jag köper sorkarnas grejer...

Tomteluvegömman kom från Hammocky Hammocks och är väldigt fin och välgjord. Vi kommer definitivt testa fler av deras grejer! Att hela vinsten går till smådjursomplaceringar är ett stort plus.

Gömmorna med öron/renhorn kommer från Piggy Palace och är populära. Vi har fina sängar därifrån också.

Den blå/turkos sovsäcken och matchande tunneln kommer från en engelsk tjej som annonserade på ett forum om sorksaker till salu för att stötta omplaceringar med veterinärkostnadsbidrag.

Många av sorkarnas sängar, tunnlar och sovsäckar har jag sytt själv med mönster från en tysk hemsida. En hel del har också sålts genom Eragons och det kan hända att det blir fler tillsalu där, men håll inte andan, det kan dröja... länge.

1 kommentar:

  1. Ska försöka sy en sån där fyrkantig "låda" med runda hål. Det tror jag mina latmaskar (svin) skulle uppskatta. Tack gode gud för Google Översättningsfunktion. Återkommer med resultat (Obs! kan dröja... :))

    SvaraRadera