fredag 11 juni 2010

Vill du ha en bur?

Vi har en bur för mycket här hemma... Jag byggde den när jag trodde de skulle vara och förbli två, men ni vet ju hur det gick, och den är för stor och otymplig att behålla som extrabur.

Burens innermått är 117x70 och yttermått 119x72. Buren är gjord i massivt trä. Golvet och den fasta hyllan är täckt med kraftig plastmatta, den har gallerfönster i svetsat nät, hållare för vattenflaskan och en dörr på kortsidan som blir en ramp när den fälls ner. Den har kraftiga gummihjul undertill så att den går att rulla undan för städning. Den passar nog bäst för den som använder fleece, men går säkert att anpassa för spån på något sätt.

Finishen lämnar en del i övrigt att önska eftersom det var mitt första burbygge, men det är väl ändå marsvinen man ska fokusera på?

Praktiska hjul under buren.

På hyllan kan man ställa en IKEA Slugis, även kallad "(h)övervåning", om man vill ha spån/toa-lätt och hö där. Ett hus eller pinnbro blir bra ingångshjälpmedel.

Uppfälld vindbrygga

Nedfälld vindbrygga

Buren kostade ungefär 600 att bygga. Bud? En kaffe och tjugo muffins ? (citat från SvenssonSvensson när Gustav "pappa brevbärare"Svensson försöker säja sin 20 år gamla högerstyrda postbil). Ärligt talat är jag bara glad om nån kommer och hämtar den... Om nån ändå skulle vilja betala något för den går pengarna till Eragons. På grund av bilbrist kan jag inte köra buren någonstans så det är avhämtning som gäller. Hör av dig till cavycritters@gmail.com om du är intresserad!

4 kommentarer:

  1. Jättefin bur Bosse, men det var inte det vi hade på hjärtat.

    Du får tala om för din matte att vår matte köpt två jättefina sovpåsar från Eragons till oss! Särskilt jag, Dumle, är förtjust i dem.

    Den randiga är bäst tycker jag. Matte säger att det är för att sömmen är uppepå istället för på sidan så att hålet är lite mer öppet av sig själv.

    Matte köpte även en fleecebädd åt vår semesterkompis. Hon har lagt ut bilder på vår blogg om du vill se.

    Pussa de där snygga brudarna du har från oss är du snäll. Det skall bli sååå spännande att få träffas live! :-D

    /Dumle & Kola

    SvaraRadera
  2. Jag vill ha den!! :-D

    /Susanna (Hatten och Randen)

    SvaraRadera
  3. Paxad åt Susanna, Hatten och Randen!

    SvaraRadera