söndag 24 juni 2012

Baytril-Bosse


Bosse äter Baytril, men trots att vi nu är på 6:e dagen tycker jag fortfarande att ena näsborren är snorig. Ska ringa till Blå Stjärnan imorgon och se vad de säger, annars är operationen bokat till på tisdag. Tack för lyckönskningar och erbjudande om probiotika men Bosse verkar ha stålmage och påverkas inte av Baytrilet, tack och lov.

Så här ser Bosses ungkarlslya ut (Doktor Bosse tyckte att Bosse Sork skulle sitta för sig själv för att inte nån skulle skada såret. Han är INTE nöjd med isoleringscellen trots att jag försökt göra det hemtrevligt... I helgen har han faktiskt sluppit isoleringen eftersom vi varit hos sorkmormor och där har han delat lya med Lykke. Det kändes inte som någon risk att hon skulle kunna bita på såret eftersom hon mest piper upprört om Bosse kommer nära henne...


När de varit i uteburen har jag inte heller brytt mig om att hålla Bosse skild från de andra eftersom de då är så fokuserade på gräs. Om ni tycker att bilderna ser ovanligt suddiga ut så är det för att de är tagna med min nya iPad istället för kameran.


...och det visade sig att bilderna blev MYCKET mindre suddiga sen man torkat av linsen med tröjärmen... Det är roligt att ha sorkarna i storhage, men det funkar bara så länge man kan sitta och titta på dem hela tiden. Finns många djur och människor som jag tyvärr inte litar på skulle lämna sorkkvartetten ifred. Känns skoj att vi tog alla chanser till utevistelse som gavs i helgen, det verkar tyvärr inte som framtiden har för avsikt att bjuda på särskilt mycket uppehåll. Om två veckor har jag semester så tills dess kan jag vara tålmodig men sen... då blir det tandhack även från mig om vädermänniskorna på TV fortsätter tjata om engelska lågtryck!

1 kommentar:

  1. wow! jag tror inte ens vår uteplats är så stor :). krya på Bosse och tummarna hålls för tisdag.

    SvaraRadera