söndag 22 maj 2011

Julgrisen is da man!

I går morse var vi på Landvetter och hämtade Anna som varit i Utomlandet och roat sig med allehanda ting. Jag säger vi eftersom bilens baklucka fick förstärkning av 7 sorkar som levererades på Landvetteravfarten av en stressad Irene på väg till jobbet. En av dessa följde med in i ankomsthallen, gissa vem?

Julgrisen är århundradets coolaste sork. En flygplats borde ju rimligtvis vara rätt skrämmande för nån som väger knappa kilot, men Julgrisen klampade förnöjt omkring i transportbagen och pratade med sig själv trots allt folk och oväsen. En gång stack han upp huvudet genom öppningen så jag fick mota ner honom igen. Jag vet inte om han letade efter Anna eller om han ville kolla avgångarna för att kunna hitta en bra väska att smita ner i...

Jo, det fotades och finns en del att berätta om de andra 6 sorkarna och sorkkvartetten, men det får bli en annan dag för det tar sån tid att ladda upp film.

Är det INGEN som orkar räcka en gammal man tandtråden?!?

3 kommentarer:

  1. Det här måste ju vara ditt bästa inlägget någonsin. Han har givetvis fått tänderna rensade nu... :-)

    Tack igen för världshistoriens bästa mottagande! Vad är väl en röd matta mot ett saknat marsvin?

    Fast det vore fint om du plockade bort namnet på vart jag höll hus, för att de som jag intervjuat och eventuellt hamnar i examensarbetet inte ska gå att identifiera. Skolan var ju inte direkt jättestor.

    SvaraRadera
  2. Gjort! Obetänksamt av mig...

    Min plan var egentligen att Julgrisen skulle komma springade emot dig, men jag bedömde risken för att någon utan koll på VIM (very important marsvin) skulle rulla en väska över honom för hög.

    SvaraRadera
  3. Det hade blivit en trist twist på det hela om någon råkat trampa på honom med en Dr Martens i storlek 45.

    Nu har allas vår da man kommit på hur enkelt det är att promenera över den 40 cm höga kanten och knata runt i resten av den stora vidsträckta lägenheten. När jag kom hem var det bara Santino kvar i badrummet, Julgrisen satt under elementet i rummet och fnittrade(!!!) avslöjande. Har jag räknat fel? Är han inte 7 1/2 utan två år? Stackars lille Santino har ju inte en chans att hänga med i svängarna. Jag tror att Julgrisen tycker att det är astråkigt att vara nanny, han drar ju bara ifrån honom.

    SvaraRadera