onsdag 1 december 2010

Brysselkål.

Det är lite dåligt med uppdateringar nu, snö får mig verkligen på dåligt humör. Sorkarna hade nog hållt med mig om de hade förstått vidden av eländet som täcker världen men jag ser ingen anledning att upplysa dem. Eftersom de inte når upp till fönstret är det lätt att hålla dem i ovisshet.

Istället gläds både jag och sorkarna åt brysselkål och grönkål. Brysselkål är fantastiskt populärt och de ser fantastiskt gulliga up när de springer iväg med sin lila miniatyrkål. Brysselkål är nämligen sånt som sorkarna vet tar en stund att äta upp och då vill de helst göra det i enrum. Snabbgodis, som romansallad och gurka, äter de oftast stående vid staketet för att snabbt kunna be om mer när munnen blivit tom. Vi får väl se om det kan bli en liten brysselkålsvideo till helgen när dagsljuset och jag är hemma i lägenheten samtidigt...

Är det april snart?

1 kommentar:

  1. Jag har storhandlat idag och passade då på att köpa lite brysselkål. Det gillades verkligen av marsvinen! Har aldrig gett det förr så jag tackar så mycket för tipset :)

    SvaraRadera