måndag 17 maj 2010

Skoj på Eragons!


Med ett kilo gräs i en plastpåse gjorde sorktrion och jag entré på Eragons i morse klockan 8. Nu blev det ju inget bad, men en del annat roligt hann vi med! Bosse fick träffa sex tjejer som just flyttat ihop i en pallkrage och sprida lite manlig charm. Vad tror ni charmören Bosse gör när han kommer ner i pallkragen? Bosse gömmer sig i ett rör och äter hö. Snyggt... Han lyckades i alla fall liva upp litegrann för flickorna, speciellt lilla Snuttan som tills dess bara suttit tyst i ett hörn.

Flickorna fick träffa Göran, nej Roger! eller Sten? Tja, nån med en Bosse kanske inte ska kasta sten (speciellt inte på glashus för där växer ofta gurka) men jag blir alltid lite full i skratt av marsvin med fyrtiotalistnamn. Ulf, hette han! Ulf är överviktig, tystlåten och nästintill deprimerad så en minutiöst övervakad dejt med Märta var precis vad han behövde. Eftersom Ulf inte blivit av med samma kroppsdelar som Bosse fick han dock lämna dejten precis när den hade kunnat utvecklas till något trevligt, men jag tror definitivt att vi gjorde Ulfs dag! Om marsvin kan le så gjorde han det när han kom tillbaka till sin bur...

Eh, matte, kan du titta bort lite? Jag tror den här killen kan vara något...


Överst har vi Olivia, en bedårande brun och vit luddsork som höll på att få följa med hem, så rar var hon. Man får ha bestämt sig innan man kommer till Eragons att man inte ska ha några marsvin, annars får man det svårt... men marsvin ska inte vara någon impulsgrej. En 4-timmars bussresa i en kvaddad tvåvåningsbur hade inte varit en lysande start på ett liv tillsammans med trion.

Bild nummer två föreställer Oink som jag opassande nog kallade Gullefjun. Om nån är sugen på ett pojkpar så skulle jag vilja rekommendera de i den blå buren. Gudars skymning så rar han var, Oink, hans burkompis träffade jag inte något närmre, men om han så delar bur med monstret från Aliens så ska man ändå satsa på paret, så go var Oink.

(som ni förstår på den lättsamma tonen i inlägget verkar sorkarna klarat sig helt utan men, men de var VÄLDIGT glada åt att vara tillbaka i sin hemmabur! Nu ska jag skissa på en ny, bättre tvåvåningskonstruktion...)

1 kommentar:

  1. Bosse gillar hö och fröken Märta.
    Denna bedårande karl vänder kvinnorna ryggen och tar sig lite hö istället …
    Vi ser inga bilder på Mette-Marit, var hon för snabb för kameran?

    Flemming

    SvaraRadera