söndag 16 maj 2010

Imorgon gäller det...

Efter en massa silvertejp, lite masonit och en hel del våld är tvåvåningstransporten klar! Undervåningen har en mellanvägg halvvägs in och skapar två små kupéer. Jag har ännu inte riktigt bestämt hur de ska åka, men sannolikt hamnar Bosse på övervåningen och flickorna där nere... Jag tar med lill-bagen också, om jag skulle behöva separera ännu mer. Första testet blir när vi ska till Eragons i morgon bitti.

Sorkarna har ingen aning om det här, men imorgon ska de få sitt första bad i min regi. Nej, de har inte badat sen jag fick dem... rena medeltidsfasonerna, jag vet, men till mitt och deras försvar så ser de inte smutsiga ut. Luktar gör de faktiskt inte heller, men ett bad var 6:e månad kan väl inte skada, liksom?

4 kommentarer:

  1. Det är kanske hemligheten till varför dina sorkar nästan aldrig är sjuka …
    Glöm inte att fotografera denna stora och förmodligen omtumlande händelse.
    Bosse blir sur, Märta blir fin och Mette-Marit lär bli hal som en ål …

    Flemming

    SvaraRadera
  2. Men hallå! du måste ju ha minst en gris till annars får ju en åka ensam. Herreguuud!!!

    SvaraRadera
  3. Jag håller med Irene! Du behöver en tjej till. Det går inte att Bosse måste sitta ensam på resan. Man har ju sina behov (gissa vad jag gjorde mellan Uppsala och Knivsta). Och jag tycker att Moa passar utmärkt till dig. Hon ser ut som min älskade Flora! Hälsningar Bruno P.

    SvaraRadera