lördag 26 december 2009

Temporärt sorklös

Bosse, Märta och Fjant är på Eragons där de under Irenes oblödiga (yeah right...) vård ska bli kompis med Örat. Tydligen är jag för mesig för att göra det på rätt sätt, och efter att bevittnat början av processen är jag beredd att hålla med. Först ner i spånet var Bosse, tätt följd av Örat som snart blev varse att Bosse är en sork-man av rang. Irene fortsatte att lägga till marsvin på ungefär samma sätt jag gör när jag bakar bröd, lite av det och lite av det. En svart sheltie (Juliette som inte finns på sidan eftersom Irene gömmer henne åt sig själv...) Babben och Elise -som fluffade ut alla sina virvlar och gick på klorna för att framstå som större. Bosse försökte sätta henne på plats men DEN striden är ännu inte avgjord. Sen var Märta helt plötsligt i flockburen och gjorde som hon brukar, gick åt sidan... "Jasså, du vill gå här? Jamen då flyttar jag på mig... Jag kan sitta här borta i hörnet där jag inte är i vägen... Säg till om ni vill att jag ska sitta någon annanstans, jag vill VERKLIGEN inte förarga någon". Fjant som kom sist flöt inte in lika sömlöst... Hennes charmanta beteende resulterade i en time-out i på det kalla källarkorridorsgolvet tillsammans med Elise och kastraten Limpan som efter en mycket kort stund bestämde sig för att lägga sina olikheter åt sidan och hålla ihop (mot mej).

Jag längtar efter mina sorkar...
Martha and Örat look so good together!

Making friends

Time out for naughty behaviour...

1 kommentar:

  1. Visst är det jobbigt när marsvinen ska flytta ihop. Det ser så hemsk ut när de jagar varandra och biter. Vi hade till och med 2 marsvin i luften. Bruno P. kom upp en halv meter över golvet och lilla Flora lite högre. Då hjälper bara något lugnande till matte eller lite avstånd. Samtidigt måste man ju vara i närheten ifall man måste gripa in. Två stycken fick åka till veterinären på grund av bitsår. Nu är de kompisar och nästan oskiljbara.
    Hur går det för dig idag? Vi håller alla tummar och tassarna . Bruno P.. hälsar att han hoppas att stackars Bosse inte förlorar chefposten. Dessutom tipsar han om att Bosse ska ta en titt på marsvinsnätet. 

    SvaraRadera