lördag 12 december 2009

Märta Matvrak

Märta är en uppmärksam liten sork... När jag sitter i soffan på kvällarna räcker det att jag ändrar ställning för att hon ska dra igång stora sirenen i hopp om mat. Ni vet kanske redan att marsvin har en massa roliga ljud för sig, men Märtas vokalbegåvning får mig att fundera på om jag bör bygga ut buren med någon form av bullerskydd för att inte miljökontoren ska knacka på med ett föreläggande.

Jag är en hopplös sucker för söta djur, så min regel är att jag inte belönar hennes arior mer än var tredje gång... Visst är jag sträng? Det brukar ändå bli sina modiga 5 "mellanmål" per kväll, men de är inte så stora. En halv havrering, pelletsbit eller kvarts skiva gurka brukar bli utdelningen. Jag funderar ibland på hur hon skulle reagera på ett grönsaksberg...


För den som oroar sig över Bosses oergonomiska höätande kan jag meddela att ledarsorken hittade bron igår. Skam den som ger sig! Han blev så till sig att han glädjevisslande gick fram och tillbaka flera gånger, bara för att han kunde. Brudarna var måttligt imponerade och blängde mest på sin fånige karl.

5 kommentarer:

  1. Hihi, Bosse (känns ovant att säga det:P) har inte ändrat sig vidare mycket från när han var hos mig :P

    SvaraRadera
  2. Sötisar.
    Jag har litet svårt med kommentarsfunktionen hos blogspot.

    Uppskattar din sida och ditt skrivande om sorkarna.:)

    SvaraRadera
  3. Jag & grisarna tycker din blogg är så rolig! De har även fått syn på den fina grejen med öron som ser så mysig ut att ligga i. Vart har du fått tag i en sådan?

    Hälsningar Lisa, Fred & George

    SvaraRadera
  4. Är du och sorkarna hemma i helgen? Jag och lillsessan är hemma själva (inte ens Tildagrisen är hemma), så vi tänkte passa på och hälsa på er om det passar!
    Kram Marina

    SvaraRadera
  5. Fina grisar ni har båda två. Jag är lite svag för teddymarsvin, tycker att de är så söta!

    Sovmojängerna är "piggy crash pads" som jag har hittat på nätet. Mycket trevlig och hjälpsam försäljare! http://pimpmypiggy.homestead.com/index.html

    SvaraRadera