torsdag 28 juli 2011

Vi är på gång!

Okej, jag diskar fortfarande i badkaret... men sorkburen är på G! Jag fick montera bort köksskåpet för att få in den, men nu står den där den ska. Tanken är att det ska vara hö på undervåningen, fleece på övervåningen och fleece i en hage framför buren. Planen är att hagen vara på plats på natten, när jag är på jobbet och närhelst vi inte har besök som kan trampa på sorkarna, egentligen. En ramp till övervåningen ska det nog bli också. Bosse lämnade fram ett ritningsförslag för en nosstyrd hiss, men där fick jag lägga in mitt veto. Det är antingen ett par uppförsbackar om dan eller ett löpband som gäller för den sorkmannen... På övervåningen blir det en 25 centimeters glasfront och undervåningen har jag tänkt ska få en lös bricka av kanalplast så det blir lättare att städa spån. Vi får se hur den ska utformas, Matton, kanalplastleverantören, har ändå semesterstängt veckan ut...

Sen en liten bild på de två hemmavarande som har det ganska trevligt ihop. Två sorkar bajsar, dricker och äter väldigt mycket mindre än fem men konstigt nog låter de nästan lika mycket.

2 kommentarer:

  1. Men så fint det ser ut att bli! Helt underbart att du verkligen gris-anpassar din nya lägenhet, jag menar en inbyggd sorkbostad i köksinredningen, lysande! =D

    SvaraRadera