tisdag 9 november 2010

...Och Guldbaggen för bästa fyrbenta skådespelarprestation går till...

...BOSSE för sin övertygande rollprestation i "Hjälp, jag håller på att dö!"

Bakgrunden är att sorkarnas manikyrist, tandhygienist, öron- och rumprensare Anna uppdagat att Bosse gärna sparar lite mat mellan underframtänderna och tandköttet. Det gör att tandköttet kan bli inflammerat och att Bosse får taskig andedräkt. Problemet avhjälps "lätt" medelst ett enkelt handgrepp och en tandtråd med handtag. Tyvärr har ju små djur fantastiskt god koll på hur kompetent en person känner sig. Jag brukar inte ha några större problem att tränsa en triskande 350-kilosponny, men ett marsvin på tolvhundra gram är tydligen knivigare att få upp munnen på.

Något som tar Anna fem sekunder har jag misslyckats med 5 gånger under de senaste dagarna. Bosses skådespelarinsats förbättras i samma takt som mitt sorkvårdssjälvförtroende sjunker och snart får han väl urinsten också av all persilja han får som kompensation. Ikväll ska jag göra ett nytt tandvårdsförsök men först slå in min sorkman i en handduk för att i alla fall bara behöva passa mig för huggtänderna. Herregud så skönt det ska bli att komma till Göteborg. Då kan jag lägga ut allt sånt här elände på entreprenad (läs: på Anna och Irene).

Uppdatering:
Yes, yes, yes! Bosse har numera rena framtänder! (men jag kan ge mig fan på att den efterföljande persiljemutan omgående fastnade där... det blir vi väl varse imorgon...)

5 kommentarer:

  1. Hahaha!!!

    Ja, jag kan bara säga att "riva-bort-skorpor-på-sargad-läpp"-aktiviteter inte heller ligger på topp tio i marsvinsvärlden...

    Kola börjar slingra sig som en mask bara jag försöker titta lite närmare på läppen nu för tiden. *suck*

    Vad en marsvinsmatte skall behöva gå igenom!

    SvaraRadera
  2. Dill tycker inte om när jag närmar mig för det betyder medecin numera...
    Men vad gör vi inte för att de ska må bra.

    Vaddå, checka tänder behövs välan inte tycker Persilja ....
    jag kan bita dig matte, alldeles utmärkt!

    SvaraRadera
  3. När vi har Hälsokontroll sakna jag Anita väldig mzcket. Hon var den ände marsvin som jag kände och räckte sina klor för att jag kunnde klippa naglar. Okay Miss Marple gick också bra, men bara när jag först fixade hennes öron på hennes sätt. Resten däremotsom fortfarande bo här, är hopplös. Klara tycker att människor är livsfarliga, Lucia tycker det är onödig, Maja är rädd om sin päls, Flora bita och Wilda är upprörd och måste lungna ner sig efterråt i sitt tält på skrivbordet.Och jag har säkert 1-3 bitsår och spån överallt. Och jahg har Klaras Gurkbit kvar eftersom den där tjejen kan man inte muta.

    SvaraRadera
  4. Anna och gosegrisarna10 november 2010 kl. 12:11

    Skulle vilja köpa några marsvins sängar till mina marsvin i julklapp. Kan jag beställa av dig eller skall jag kontakta Irene för försäljning ? Tack på förhand :) Anna

    SvaraRadera
  5. Sängarna kommer säljas på Eragons i December. Jag ska bara sy klart några till...

    SvaraRadera