tisdag 29 december 2009

Nu är hon hemma!

Sweet newcomer!

Four pigs munching hay together like they've done it since the beginning of time...

Nu äter tre grisar hö tillsammans. Den fjärde surar under en kartong eftersom jag inte haft hö-vligheten (ja, jag är göteborgare...) att lämna rummet för att hon ska kunna mobba sin flock ostörd. Dessutom har jag flyttat ut höet från sin skyddade grotta så nu är höbingen inte lika attraktiv för sorkterrorister. Örat ligger ner och äter, på romerskt manér och verkar inte ha några större anpassningssvårigheter. Vi har testat lite olika namn på henne, men Örat har hon ju hetat så länge! Det blir svårt att jobba bort det fast jag inte tycker att det passar henne särskilt bra.

Irene förtjänar ett marsvinspolarpris för allt jobb och omtanke med att få ihop min lilla flock. Det gör mig väldigt glad att det finns människor som vill lägga ner en massa energi (och grönkål) på att fyra och ett halvtåriga marsvin ska få ett nytt hem. Tack!!!

Bosse blir lite till sig när han då och då kommer på att han nu har TRE brudar. Får du kiss i ansiktet av en står dig två åter, som det gamla djungelordspråket lyder. Tyvärr verkar ingen av tjejerna vara sugen just nu så han kör varvet runt om och om igen.

-Nähä, inte du heller..? Nej, men då försöker jag med nästa.

Något säger mig att Gigolon Bosse kommer få lägga ner en del tid på hygienvård i natt...

Mer om Eragonsbesöket i ett annat inlägg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar