torsdag 28 oktober 2010

Sorkmormor

Min mamma, sorkarnas mormor, blev väldigt glad av att se en kommentar från en annan sorkmormor i utlottningsinlägget. Det är ju alltid roligt att höra av personer i samma situation som en själv. I helgen kommer vi hem till Göteborg och jag har redan fått sms om att sorkgrönsaker redan är inköpta Sorkmormor har också låtit meddela att hon numera tänker på sorkkompabilitet när hon köper kartongvin, eller vad som helst som kommer i kartong egentligen. Speciellt vinkartoner är ju väldigt stadiga och lämpliga som sorkgömslen, problemet är att de kommer i väldigt många format. Bosse passar liksom inte i vilket format som helst och att bara slänga en kartong utan att sorkarna fått ha roligt med den känns ju som kartongslöseri på hög nivå...

På att-göra-listan för helgen står bland annat projektering av göteborgsbur. Några har ställt frågor om burbyggen och vad jag skulle göra annorlunda om jag gjorde en ny. Planen för Casa del Sork 2.0 är byta plats på hö och fleece -en stor höbinge som bottenvåning och en mindre övervåning med fleece. Inte så mycket för att tyngdlagen gör att hö ramlar ner lättare än upp, det var inte särskilt svårt att skaka bort, utan för att sorkkvartetten älskar att både äta hö, gömma sig i hö och sova i hö. Det känns liksom som att hödelen borde vara proportionerlig till deras höbehov... Övervåningen ska också bli mycket lättare att plocka bort/vika upp för städning och sorkinfångning.

maila gärna på cavycritters@gmail.com om du vill ha svar på frågor om burbygge, underlag eller saker mina sorkar har!

2 kommentarer:

  1. Kul med nytt bygge!!
    Jag är sååå sugen på en upphöjd plexibur..

    SvaraRadera
  2. Har sorkmormor msn eller facebook elle mail eller nåt så man kan ta kontakt. Vi verkar ha en del gemensamt:)
    Sorkmormor Rose-Marie

    SvaraRadera