måndag 12 april 2010

Kalasfrukost!

Vanligtvis får sorkarna broccoli och/eller vitkål på morgonen. Då vet jag att till och med kinkiga Märta kastar sig över c-vitaminerna och att alla får vad de ska. I går kväll 21.40 insåg jag att jag inte hade någon sorkfrukostmat hemma och jag PALLADE inte släpa mig ut och skaffa heller. Därför tappade sorkarna hakan imorse när jag serverade frukosten och den bestod vad kylskåpet erbjöd, nämligen gurka, romansallad och morot. En mycket god frukost med ett näringsinnehåll jämförbart med en öronmanet.... Bosse blev så till sig att han visslade medan han åt. Bosse är rätt glupsk och när han äter extra fort börjar han hosta. Det låter som en liten pysslinghostning och är så sött att man går sönder litegrann. Frågan är nu om de kommer tycka att vitkål är ok till middag, eftersom de redan ätit sitt godis? Jag tror de kommer åberopa kort närminne...

4 kommentarer:

  1. Haha, så underbart! Pysslinghostning lät ju väldigt sött :)

    SvaraRadera
  2. Jag älskar marsvinens nysningar! De är så underbart att höra även om det inte händer så ofta.

    SvaraRadera
  3. Min förra hane hostade i princip vid varje måltid, men han i princip inhalerade maten, och då går det som det går... Men jag håller helt med, det låter så gulligt så man vet inte vart man ska ta vägen! <3
    Härligt för Bosse och tjejerna med brakfrukost! =D

    SvaraRadera
  4. Kafka hostar oxå när han äter och det där med inhalera maten låter som en väldigt målande beskrivning på näringsintagningsteknik.

    SvaraRadera