onsdag 17 februari 2010

Total förvirring

Det här med att folk kallar marsvin för hamstrar stör mig inte så mycket., jag säger ju själv sorkar, och det är ju inte ett uns bättre. Problemet som uppstått är att jag tror att det här hamserepitetet har påverkat delar av min flock mer än jag trodde. Sorkarna brukar få stora bitar fleece att buffla runt i och på. Det är mycket populärt, och allt som är populärt hos marsvinen får tummen upp i min bok. På sista tiden har Märta tagit det ett steg längre - hon släpar ihop den till en hög, drar in den i ett hus och BÄDDAR med den. Förvirrade lilla sork... Inga foton, naturligtvis eftersom så fort jag kommer nära så far hon upp och skriker på mat. Eller skriker och skriker... hon brukar väsa ett par gånger först innan rösten kommer igång, min lilla Lundell.
(bild från google)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar