onsdag 12 september 2012

En vanlig dag på jobbet.

Sorkkvartettens konsultbolag Sorkklipp AB utför som sagt gräsklippnings- och ogräsjobb för sorkmormor och dennes granne. Jag tyckte jag var oerhört fiffig när jag en dag satte hagen runt två buskar och lät dem klippa sånt som gräsklipparen inte kommer åt. De får äta långa fina grässtrån och jag slipper ta fram kantsaxen. En klassisk win-win! Det fortsatte vara en oerhört fiffig idé tills svartjobbarna skulle infångas... Hur lätt tror ni det är att fånga in fyra sorkar som gömmer sig i ölandstok och vinbärsbuske? De kunde springa igenom busken, det kunde inte jag...

3 kommentarer:

  1. Haha... Tror många sorkägare känner igen sig..

    SvaraRadera
  2. oh ja. Det finns några roliga historia om att fånga in ett marsvin eller flera...

    SvaraRadera
  3. "Sorkklipp AB... Ni planerar inte att utöka verksamheten och nyanställa lite här framöver?" undrar Björne och Platon hoppfullt här bredvid.

    SvaraRadera